کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۹ ب.ظ

خاطرات سفیر

خاطرات سفیر، نیلوفر شادمهری

سلام :)

برشی از کتاب ؛

استاد پرسید: سخنرانی هروه رو گوش کردی؟

گفتم: بله.

- بیست سال قبل توی یه کنفرانس یه سخنرانی داشتم. اون روز، بعد از تموم شدن حرفهای من همینقدر با شور و حرارت برای من دست زدن و تشوسقم کردن..

-خیلی خوبه.

- اما اون روز من دقیقا بر عکس حرفایی رو که امروز هروه زد، ثابت کرده بودم..

- ...

- بیست سال با تئوری هام کنفرانس دادم و برام دست زدن.. و امروز هروه خلاف اون حرفارو ثابت میکنه و براش همونقدر دست می زنن..

- ..

- «حضار» کارشون دست زدنه.. این تویی که باید بدونی زندگی ت رو داری وقف اثبات چی می کنی..

-..

- میفهمی دخترم؟ این مهم ترین درس زندگی من بود!

...


خانم نیلوفر شادمهری به عنوان دانشجوی ممتاز برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای طراحی صنعتی به فرانسه میرن و این کتاب به نوعی سفرنامه جالبی از اتفاقات و داستانها و آدم هاییه که در این مدت باهاشون مواجه شدن. مباحث اعتقادی که بین دانشجوها با ادیان مختلف پیش میاد، فرهنگ فرانسه، مسئله حجابی که از زاویه جدیدی بهش نگاه میشه و در ابتدای داستان باعث میشه ایشون از طرف استاد راهنما ریجکت بشن و... صفخات اول برام خیلی جالب نبود شاید چون به دلیل تعاریف متعددی که راجع به کتاب شنیده بودم انتظار بیشتری داشتم اما ادامه دادم و الان در مجموع از وقتی که برایش گذاشتم کاملا راضی ام :) شاید محوری ترین موضوعی که جذبم کرد این بود که اگر واقعا به دنبال حق باشیم یا به قول نویسنده "انسان سلیم النفس" بالاخره یه جایی، یه جوری، یه کسی میشه یه دعوت نامه از طرف خدا که دستتو بزاری تو دستش.

پ ن : این کتاب قرار بود به کسی هدیه داده بشه اما توفیق اجباری شد که به خودم هدیه کنمش!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۰۸
مطهره علیجانی پور ارباستان

نظرات (۱)

۱۴ تیر ۹۸ ، ۱۲:۳۵ احسان بدریکوهی
سلام
برش فوق العاده ای از کتاب رو انتخاب کردید. واقعا حرف درست و مهمی بود. «حضار کارشون دست زدن اه». بنظرت بخونمش یا نه؟ 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی