کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۹ ب.ظ

ته خیار

بسم الله الرحمن الرحیم


کتاب "ته خیار" نوشته "هوشنگ مردای کرمانی"

کتابی که به سبک همیشگی نویسنده شامل داستانک های با مضامین اکثرا اجتماعیه (شاید بهتر بگم دیدی نوین به چیزها روتین زندگی های امروزی) داستانهایی کاملا مجزا که گاهی کاملا تخیلی می شه!

اسم "ته خیار" از داستان اول کتاب گرفته شده:

 (( استاد خیار را از همسایه گرفت، به گل ریز و خشک شده ی سر خیار اشاره کرد و گفت: این یعنی پایان خیار ، باور ندارید ، اسیر عادتتان شده اید این گل هم مثل همان گل هایی است که روز آخر برای مان می آورمد از گل درآمده است و با گل تمام می شود همین....))

کل کتاب به همین سادگی با چیزهایی خیلی ساده شما رو به عمق عمیق تری از سطح زندگی می بره با نگاهی کاملا متفاوت به مرگ ، پیری ، سختی های زندگی ، بی پولی و... (همشونم تلخ)

در کل کتابی بود در کنار تلخی دوسش داشتم و فکر نکنم هیچ محدوده سنی هم داشته باشه و این خودش هنر نویسنده فاخرشه :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

معرفی خودمانی:

خلاصه اگر 12 هزار تومان دادین و این کتاب را خریدید، حداقل از 30 داستان موجود 4 تایش را پسند مینمایید اگر هم ننمودید که دیگر...(یکی دارد من را صدا می کند) :/

می دانید به قول خود نویسنده نگاه این کتاب به مسائل تلخ زندگی (علی الخصوص مرگ) یک جور "زهرخند" بوده یا به قول بچه محل های خودمان یک جور "درد خنده" :)) واقعا در بعضی از داستانها دلمان می خواست برویم پیش آقای مرادی کرمانی بگوییم:

خو الان چرا؟ :/ خو الان این تموم شد یهنی؟؟؟ :/ البته که ما آقای مرادی کرمانی بسیار دوست میداریم و از آنهایش هستیم که اگر روزی ببینمشان کلی می خواهیم لبخند بزنیم کلی سیریش شویم کلی امضا بخواهیم و از این حرف ها و از مهمترین سوالتمان از ایشان این است که: واقعا تو کدام قسمت مغزتان این همه خلاقیت ، نگاه وسیع و جذابیت نگارش نهفته است و اگر قسمتی هست که همگیر است!!! اگر پاوری ، هندلی چیزی دارد لطفا به ما هم بگویند تا روشنش نماییم والله بخدا :)


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۸
نسترن سعیدی فرد

ته خیار

هوشنگ مرادی کرمانی

نظرات (۷)

۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۲ احسان بدریکوهی
سلام دوباره
من حدودا صد صفحه از این کتاب رو خوندم و با عرض معذرت باید بگم که خوشم نیومد و ادامه ندادم.
شاید من تو مودی نیستم که این کتاب براش دلچسب باشه اما تنها ویژگی مثبتش اینکه که به موضوعاتی می پردازه که کمی متفاوتند، مثل زندگی بابای مدرسه که پسر بچه اش تو مدرسه دخترونه بزرگ میشه یا مردم روستایی که از سقوط ماشین های بقیه امرار معاش می کنند
ولی در کل به نظرم کتابهای مفیدتری وجود دارد :|
پاسخ:
سلام
خب اره گفتم دیدش دید متفاوتی بود و همین جذابش میکنه تو بعضی داستانهاش تو بعضی دیگه هم نه
البته البته :)
۱۲ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۶ دایره سرگردان
سلام من تکذیب میکنم.
مرد رویاها کتابیه که برای خود احسانیناست.
کتابای من که دیروز برداشتمشون انسان 250 ساله و مردی در تبعید ابدی بود، که هر کدوم رو خواستید بفرمایید بدم بهشون که بیارن براتون لنگرود (آیکون اینطور آدمایی هستیم مااا :) )
پاسخ:
سلام آقای دایره سرگردان :)
خب من الان باید ازکی قرض بگیرم این کتاب رو لطفا خودشون بیان اعتراف کنن :؟
مردی در تبعید ابدی رو معرفی نکردین درباره چیه ؟؟
الان فهمیدم انسان 250 ساله درباره کل ائمه (ع) هست ولی نامیرا درباره واقعه محرم میخوام بدونم کدومشون از نظر نگراشی جذاب ترن توی این زمینه خیلی دوست دارم مطالعه کنم ولی یکم از تاریخ زود خسته میشم برای همین جذابیت سبک نویسنده مهمه برام (آیکن شرمنده مینمایید با تشکر و از این حرف ها :) )
۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۰:۵۴ متولد ماه مهر
این توضیحات اضافی رو هم بگم و یا الله..
خرق عادت تصویرسازی کردن یا نوشتن خیلی خوبه. یه جورایی یه تکون که از زندگی تکراری (حتی برای لحظاتی) میکشه بیرون روحتو و تکونت میده که : اوهوی! اینجوری هم میشه به رندگی نگاه کرد. آدمهایی که متفاوت بودن رو زندگی میکنن دوست داشتنی اند.
خوبه که اینجایی
یا علی
پاسخ:
ممنون از توضیحات جامع و ادیبانت ، دقیقا همینطوره
ممنون از دعوتتون
علی نگهدارت :)
۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۳ متولد ماه مهر
سلام
خوش اومدی دوری دیری جان
نویسنده عزیزی هستند آقای مرادی انتخابتو دوست دارم. میخونمش
ممنون :)
پاسخ:
سلااااام
دوربینچی شما هستم در خدمتان :)
میگم مطمعنم تو خیلی جاها از داستانهاش خوشت میاد
منم ممنون :)
اون کتاب ماله آقای دایره سرگردان (آقا صالح) بود، الان هم از ما پس گرفته.

ولی ان شاءالله اومدم لنگرود می گیرم ازتون این کتاب رو! از نگاه متفاوت خوشم می آد
پاسخ:
خب یعنی ایشون کتاب بما قرض نمیدن!!
باشد، تقدیم میکنم باشد که خوشتان بیاید :)
سلام
ممنون از معرفی کتاب « ته خیار»
به نظرتون به درد چه سلیقه ای می خوره؟ آخه حس می کنم از کتابه خوش نخواهد اومد، مخصوصا اینکه گفتید آخر داستانهاش باید گفت خوب که چی؟!!
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم :)
راستش چون سبک داستانها متفاوته هر فردی با هر سلیقه ای ممکنه از چند داستان خوشش بیاد از چندتا هم نه چندتا هم براش سوال بشه!!
همه رو نگفتم که تو بعضی از داستانها این حس "خب که چی" بهم دست داد :) حالا یکی از نوع تصویر سازی متن خوشش میاد ولی از داستان نه! من بیشتر جذب نگاه متفاوتش بودم تا داستانها
حالا اگه اون کتاب "مرد رویاها" رو بهم قرض میدین بخونم منم این کتاب این دفعه میدم بخونید :)) (آیکن معامله پایاپای حتی)
۱۰ مهر ۹۴ ، ۰۹:۲۷ دایره سرگردان
سلام
خوش اومدید :)
پاسخ:
سلام
ممنونم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی