کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ب.ظ

سیاحت غرب

به نام بخشنده ی بزرگ

کتاب " سیاحت غرب " در قالب رمان مذهبی به قلم آیت الله آقانجفی قوچانی .







این کتاب در قالب یه داستان مذهبی به اتفاقات و حوادث پس از مرگ و عالم برزخ اشاره دارد . در ابتدا با عبارت " و من مردم " آغاز می شود که به این وسیله بسیار دقیق و با سرعت و جذابیت بالا خواننده را به اصل موضوع راهنمایی می کند . نثر زیبا و دلنشین که بدلیل نزدیکی اول شخص راوی به خواننده حس بودن و همراهی و درک خوب احساسات غم و شادی را با وی توام می نماید ...





در این کتاب نویسنده سعی می کند تا از لحظه وقوع مرگ تا عوالم پس از آن و زندگی در برزخ را بسته به آنچه که در این دنیا زیسته به تصویر بکشد . آیات و روایات در این کتاب به موقع نیاز وارد شده  و این ارتباط بین خواننده و درک مفاهیم اعتقادی در زمینه معاد و عینیت بخشیدن به نتیجه اعمال افراد در جهان باقی را تداعی می کند . هر چند بدلیل نگارش قدیمی این کتاب بخشی هایی از آن بسیار ساده و شاید تخیلی و یا گاهاً حتی لبخند ساز (در انتهای داستان) به نظر برسد ولی در بعد کلی می تواند تا مدتی ذهن خواننده را تحت تاثیر قرار داده و لااقل تلنگری به اعتقادات معادی و باور زندگی برزخی در وی زده باشد .

Jاز من بپرسید :  این کتاب در حدود 120 صفحه و مربوط به دوره پهلوی می باشد و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است . به نظر بعضی از کارشناسان مانند شهید مطهری و استاد فاطمی نیا این کتاب برداشتی از سیر روحی نویسنده در عوالم روحانی پس از مرگ می باشد . من دو یا سه بار این کتاب را مطالعه کردم و برام جالبه . شاید دیگه الان چندان جذاب نباشه ولی توش جملات و آیاتی هست که مرورش و یا کمی تو اون حال و هوا بودن خالی از لطف نباشه .

مثلا من هنوز گاهی شب جمعه به درختای توی حیاط نگاه می کنم و با اونایی که پیشمون نیستن و الان دارن نگاهمون می کنن و منتظرن تا دست خالی برنگردن حرف می زنم . یا هنوز وقتیایی که براشون سوره دخان می خونم و بهشون هدیه می دم خوشحالم که اون شب از حضرت زهرا هدیه میگیرن و یا سوره واقعه که مهمون سفره حضرت علی می کندشون . البته شاید دقیقا اینجور نباشه که نیس ولی از تو روایات مشابه این اجر و پاداش صدقات برای اموات اومده . یا مثلا هنوز اون جمله اول کتاب به نظرم جای تأمل داره و آدم دلش می خواد یکمی بهش فک کنه .

کتاب بدی نبود من دوسش داشتم ...



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۱
الهه بدریکوهی

نظرات (۳)

۲۱ تیر ۹۶ ، ۰۸:۵۳ مطهره علیجانی پور
من تو بچگی نوار کاستشو گوش کردم. اون موقع به نظرم ترسناک میومد و در عین حال بسیااااار جذاب!
۱۱ تیر ۹۶ ، ۲۲:۱۱ احسان بدریکوهی
اگر 4 نفر از عالمان دینی، بقیه مسائل رو هم به همین زبان ساده و قشنگ در قالب داستان و رمان می گفتند خیلی اوضاع بهتر بود. واقعا این کتاب در زمان خودش تاثیر زیادی در جامعه داشت. کاش امثال این بیشتر می بودند.
۱۱ تیر ۹۶ ، ۲۲:۱۰ احسان بدریکوهی
سلام
خیلی کار خوبی کردی برای معرفی این کتاب. تو پیام هات کلمات کلیدی کتاب رو هم بذار که راحت تر سرچ و پیدا بشند.
کاملا موافقم که این کتاب ارزش بارها خوندن در فاصله های زمانی رو داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی