کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۰ ب.ظ

Science in Seconds

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب «Science in Seconds» نوشته خانم «Hazel Muir»



این کتاب رو فکر کنم تا حالا سه بار خوندم خودش و ترجمه اش رو البته. یه مدل جالبی که این کتاب داره و من تو کتاب های قبل از این ندیده بودم (احتمالا بوده ولی من ندیده بودم) اینه که در هر صفحه از کتاب یک مطلب کاملا مستقل و مجزا عنوان شده به طوریکه برای فهمیدن مطلب تقریبا هیچ نیازی به خوندن صفحات دیگه ندارید. نصف هر صفحه هم یک عکس سیاه و سفید با موضوع مرتبط و جذاب هست.

کتاب 200 موضوع علمی رو در 200 صفحه بیان کرده و بسیار گسترده هم هست از روانشناسی و زیست شناسی تا شیمی و هواپیما و کامپیوتر و زمین شناسی. البته به نظرم یک مقداری بخش بیولوژی درش غالبه که میتونه علت اش جذابیت این بخش برای گروه نوجوان و جوان باشه. کتاب کلا برای همه گروه های سنی مناسب اه به نظرم از 15 سال به بالا. کلا هر کسی که به دونستن علاقه داشته باشه فک می کنم از این کتاب خوشش بیاد.

و این همه تعریف کاملا بی دلیل اه :)

توصیه می کنم این کتاب رو بخونید و از آگاهی لذت ببرید.


-------------------------


پی نوشت 1: به منظور افزایش کلاس وبلاگ گفتم این کتاب خارجی ها رو هم بیاریم که معلوم شه ما خیلی آدم های خفنی هستیم


پی نوشت 2: تف تو ریا، ولی ترجمه فارسی این کتاب به نام «علم در چند ثانیه» هم به تازگی منتشر شده که انصافا طرح جلدش به نظرم قشنگ تره از کتاب اصلی.


نظرات (۲)

۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۹:۴۸ نسترن سعیدی فرد
سلام
مشخصه کتاب کاربردی و جالبیه و با توجه به نحوه نگارشش اصلا حوصله سر بر نخواهد بود ،
و البته باعث بسی افتخاره مترجم این اثر ما میشناسیم : ) باشد کتابهای بیشتری از شما ببینیم روز به روز موفق تر 
پاسخ:
سلام
لطف شما است. ان شاء الله
۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۵:۰۶ دایره سرگردان
طرح جلدش از کیه؟

پاسخ:
ناشر
(البته طرح انتخابی شده ها نه طراحی)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی