کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

Jonathon Livingstone Seagull

بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب «جاناتان مرغ دریایی» نوشته «ریچارد باخ»



یک کتاب کوتاه که موضوعاتی رو در مورد زندگی انسان در قالب یک داستان تمثیلی بیان می کنه. جامعه مرغ دریایی در حقیقت همون انسان ها هستند که به خاطر محدود کردن خودشون به عادت ها در چارچوب تفکرات قدیمی موندن و توانایی های خودشون رو رشد نمی دن.

دو نکته منفی در کتاب هست که به نظرم باعث میشه برای محدوده سنی اه زیر 25 سال خیلی توصیه اش نکنم؛ و به عبارت دیگه برای افرادی که از نظر اعتقادی ضعیف هستند خیلی مناسب نیست:
 1. وجود ردپاهایی از اعتقاد به تناسخ 
2. ترغیب به تمرد و سرکشی، بیرون زدن از چارچوب های خانوادگی و سنتی

به جز این، از جهات دیگه می شه گفت کتاب خوبی اه. دو بار خوندمش به فاصله سه چهار سال و به نظرم هر دو بار خوب بود.  محوری ترین موضوع کتاب هم در همین یک بند خلاصه می شه به نظرم:

Your whole body, from wingtip to wingtip, is nothing more than your thought itself, in a form you can see. Break the chains of your thought, and you break the chains of your body, too. 


جمع بندیم هم اینه که کتاب خوبی اه برای خوندن واسه آدمی ک به قدر کافی از اهمیت سنت و دین اطلاع داره اما لازمه تکونی بده به خودش و به خودباوری برسه. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۰
احسان بدریکوهی

جاناتان مرغ دریایی

نظرات (۳)

این کتاب خیلی خوبه
و با نظر شما درموردش موافق نیستم.
باهات موافقم صالح عزیز
ولی خود من اگه یکی بهم بگه این کتاب رو نخون، بمیرمم باید بخونمش D:
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۶ دایره سرگردان
سلام
من یه مقدمه میگم اول. به نظرم یکی از فانکشن هایی که این وبلاگ میتونه داشته باشه اینه که بگه چه کتابی رو نخونیم. این خودش خیلی میتونه مهم و مفید باشه. کلا این جمله رو دوست دارم که هر کتابی رو نباید خوند.
به نظر من کتاب جاناتان ... کتاب خوبی برای خوندن نیست.
توصیفات احسان رو قبول دارم ولی به نظر من همون بخش مفیدیش هم که احسان گفت انقدر مستقیم نصیحت کرده بود که مفید نبود.مثلا اینکه بگیم خوبی خوبه و بدی بده که تاثیر گذار نیست.
مثلا اینکه تو یه کتابی بگیم تلاش کردن خیلی خوب است. هر کس تلاش کرده است موفق شده است. این تاثیر گذار نیست و یه جورایی خسته کننده هم هست.
البته واقعا ترجمه ای که من خوندم بسیار بسیار بسیار ضعیف و بد بود. یادم هم نیست چه کسی ترجمه کرده بود. اما وقتی انگلیسی کتاب رو هم خوندم (بخش هاییش رو فقط) برداشتم همین بود که داره مستقیم میگه خوبی خوب است و بدی بد است.
جمع بندیم اینه که از نظر من کتاب های بهتری برای خوندن هستن و این کتاب اولویت نداره برای خونده شدن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی