کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۷ ب.ظ

چهل نامه ی کوتاه به همسرم

بسم الله الرحمن الرحیم



کتاب "چهل نامه ی کوتاه به همسرم" به قلم نادر ابراهیمی

در یک جمله "کتاب خوبیه برای درک بهتر زندگی مشترک" اما خوبی عمیق این کتاب بیشتر به این خاطر که نویسنده صرف نگاه لطیف و عاشقانه به زندگی نداره (بطوری که با خوندنش چشمانتون مثل سینتی پیتی برق بزنه و لبریز از تخیلات شیرین، ابری بالای سرتون شکل بگیره) بلکه نگاهی آمیخته با منطق و احساس و یا شاید به زبان ساده تر؛ نگاهی ترکیبی از هر دو جنس مردانه و زنانه به زندگی داره... و این خود هنر نگارش نویسنده رو می رسونه.

نویسنده نه نصیحت وار بلکه با تماثیلی زنده از زندگی خودش سعی در فهموندن مفهوم اصلی زندگی به خواننده نامه رو داره.. و اینکه خوشبختی چیز پیچیده ای نیست..:

((مادربزرگی داشتم که برای دیدار حضرت خضر، برنامه یی چهل روزه داشت. چهل روز، تاریک روشن سحر، بهد از نماز، خود را صفا می داد، جلوی خانه را آب و جارو می کرد، قدری گلاب به فضا می بخشید، و روز چهلم به انتظار می نشست. نخستین پیرمردی که می گذشت، برای مادربزرگ حضرت خضر بود. مادربزرگ از او چیز زیادی نمی خواست، چیز تازه یی نمی خواست، توقعی نداشت، و از روزگار با او به شکایت سخن نمی گفت. مادربزرگ فقط، زیرلب می گفت:

ای حضرت! سلامت و شادی را در خانه ی ما حفاظت کن!

مادربزرگ، غیرممکن را با مهربانی و خلوصش نه تنها ممکن بل بسیار آسان کرده بود. من، بعدها که جوان شدم و مادربزرگ دیگر وجود نداشت، تنها با یادآوری آن بوی گلاب سحرگاهی و آن عطر خاک آب خورده، خوشبختی را در حجمی بسیار عظیم احساس می کردم، می لرزیدم، و به یاد می آوردم که مادربزرگ، با کمک حضرت خضر، چقدر خوب می توانست شادی را به خانه ی ما بیاورد و در خانه ی ما نگه دارد.

خوشبختی را ساده بگیریم ای دوست، ساده بگیریم.

خوشبختی را، تنه به مدد طهارت جسم و روح، در خانه ی کوچک مان نگه داریم.)) 

  -------------------------

پ.ن: به اواخر کتاب که نزدیک میشیم نامه ها زیباتر میشن

پ.ن طنز: گاهی این حس به شما داده میشه ، هروقت نادر ابراهیمی خرابکاری می کرده می امده نامه می نوشته برای همسرش : )

پ.ن: این کتاب هدیه خوبیه برای همسفرتون، سعادتمند باشید.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۷
نسترن سعیدی فرد
چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۷ ق.ظ

چه بگویم ؟

به نام بخشنده ی بزرگ

کتاب " چه بگویم ؟  " در قالب کتابی ادبی به قلم حسن رجبی به چاپ رسید .





کتاب "چه بگویم ؟ " شامل داستانهای کوتاه و اشعار آمیخته با آنها و یا طرح موضوعات متفاوت با زمینه مذهبی است . در این کتاب سرفصل های اعتقادی ، موضوعات مربوط به امامت و مسائل مذهبی و فضائل اخلاقی ، همچنین گهگاه سیره زندگی توحیدی و آفرینش نخستین و مقصد نهایی بشریت ، پندها و یادآوری پیامبر عظیم الشأن و آیات برگزیده ای از کتاب الله در قالب متون ادبی بصورت نظم و نثر و به زبان حکایت و داستان و تنبه و یادآوری بیان شده .


۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۱۷
الهه بدریکوهی
سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۲ ب.ظ

عالم ذر

به نام بخشنده ی بزرگ

کتاب " عالم ذر " در قالب کتابی اعتقادی به قلم محمدرضا اکبری انتشارات جمکران به چاپ ششم رسید .







کتاب عالم ذر – آغاز شگفت انگیز زندگی انسان – کتابیه در رابطه با آفرینش نخستین موجودات و تعهد گرفتن از آنها در جواب سوال " الست بربکم ؟ " که همگی اقرار کردند " قالوا بلی " و در نهایت آزمایش الهی و رفتن در آتش که خود آغازیست بر جدایی دو گروه عظیم ، اهل یمین و اهل شمال



۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۲
الهه بدریکوهی
جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ب.ظ

غرور و تعصب

به نام بخشنده ی بزرگ

کتاب " غرور و تعصب " در قالب داستان عاشقانه به قلم جین آوستین نویسنده انگلیسی .






این کتاب یه داستان خانوادگی انگلیسیه . رمان معروف و پرطرفداریه . داستان خانواده آقای بنت ؛ همسر و پنج دخترش و ماجرای ازدواج آنها و بطور بارز دو دختر اول خانواده . این در حالیه که آنها از طبقه متوسط جامعه بحساب میان و حالا دختر زیبا و بزرگ خانواده مورد توجه مردی جوان و بسیار ثروتمند قرار گرفته و تلاش خواهران و دوست صمیمی وی برای جلوگیری از این وصلت . ...



۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۸
الهه بدریکوهی
دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱ ب.ظ

قمارباز


بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب «قمارباز» نوشته «فیودور داستایوفسکی»



رمان کوتاهی از داستایوفسکی که نشان دهنده اعتیاد خود داستایفسکی به بازی رولت می‌باشد که الهام بخش نوشتن این کتاب شد، نویسنده در هنگام نوشتن کتاب تحت مهلت سختی برای بازپرداخت بدهی اش ناشی از قمار بود. او این اثر را در 28 روز نوشته است!!

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۱
احسان بدریکوهی
چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۳ ب.ظ

عشق و عطش

به نام بخشنده ی بزرگ

کتاب " عشق و عطش " در قالب رمان عاشقانه به قلم بهیه پیغمبری به چاپ هشتم رسید .






این کتاب یه رمان عاشقانه است . داستان روزگار عاشقی دختری زیبا رو که دل باختنش به جوان ویلون زن باعث ویرانی و نابودی روزهای جوانی و سرمایه عمر او می شود ولی تنها یک عاشق دل خسته می تواند روحش را به آرامش برساند ....


۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۳
الهه بدریکوهی