کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۷ ق.ظ

خدایا اجازه

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب خدایا اجازه 

نوشته حجت السلام (خودمم بعدا فهمیدم) غلامرضا حیدری ابهری و تصویرگری دوست داشتنیه سام سلماسی

شاید گروه سنی که برای کتاب مشخص کردن کودکان باشه ولی پیشنهاد میکنم همه آدمها توی هر رده سنی یکبار لذت دیدن و خوندن این کتاب رو تجربه کنن :)

یه کتاب رنگارنگ که شما توی هر صفحش اول با یک سوال درباره (۱.خود خدا ۲.دعا ۳.آفرینش ۴.بهشت و جهنم ۵. اخلاق ۶.گوناگون) روبرو میشید و بعد در زیر سوال یه طرح کارتونی بسیار بامزه از آقای سلماسی و درنهایت جوابی که از زبان خود خدااا به ما داده میشه 

توی هر کدوم از این ۶ تا فصل چیزی حدود ۳۰ تا ۳۵ تا پرسش و پاسخ مطرح شده 

چیزی که تو مقدمه کتاب توجه منو جلب کرد این بود که این کتاب با اینکه با توجه به آیات و روایات اسلامی نوشته شده اما قابل استفاده برای بیشتر ادیان توحیدی هم هست و این خیلی ارزشمنده

اما در آخر چند انتقاد سازنده هم داشتم (اگه خدا قبول کنه :) )

اول اینکه تو بعضی از جوابها تکرار دیده میشد

دوم یکی از سوالها این بود که : خدایا اگر تو در همه جا هستی پس چرا برای عبادت تو مردم به مسجد می روند؟

که جواب بنظرم زیاد جالب نبود مثل عبادت مسجد را بیشتر دوست دارم ثواب بیشتر دارد لذت بخش تر است نمیخوام بگم جواب نادرست بود نه جواب بهتر میتونست  باشه مثلا: 

بحث انسجام ، دوستی مومنین با هم ، با خبر شدن از احوال همدیگه و...

و سوم سوال : خدایا آیا تو هم پدر و مادر داری؟

جواب یه حس غم رو بهم منتقل کرد مثل اینکه خدا دوست داره که پدر مادری داشته باشه که در آغوشش بگیرن (نعوذبالله) لالایی بخونن و... ولی حالا نداره

در کل کتاب خوب و دوست داشتنیه 

جاش تو کتابخونه هاتون خالی نباشه.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۲
نسترن سعیدی فرد

نظرات (۳)

۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۵۴ احسان بدریکوهی
سلام
1. اتفاقا کودک باشه بهتره، بچه ها اشتیاق زیادی تو فهمیدن دارند
2. کار خوبی کردین عکس دراز گذاشتید :)
پاسخ:
:)
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۰۷:۴۰ احسان بدریکوهی
 راستی عکس کتاب رو چرا بر عکسی گذاشتید؟ عکس اش رو دراز دراز بذارین بهتره:)
پاسخ:
خودم عکس گرفته بودم با گوشی تو وبلاگ اینجوری می امد
الان دانلود کردم درستش کردم :)
۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۳ احسان بدریکوهی
سلام
این کتاب رو خیلی دوست دارم از جهت محتوی و به نظرم کتاب ارزشمندی اه. البته فک نمی کردم که برای خوندن خودمون تو این سن هم مناسب باشه. بیشتر فک می کردم مثل یه دایره المعارف استفاده بشه که هر وقت سوالی رو نمی تونیم جواب بدیم بهش مراجعه کنیم.
در مورد ایراداتی که به کتاب داشتید به نویسنده اش ایمیل زدید؟ ایده خوبی اه که خصوصا تو همچین کتابی نظرات رو بی دریغ به نویسنده اطلاع بدیم.
پاسخ:
سلام
وقتی داشتم میخوندم این کتاب رو دید منم همین بود یه دایره المعارف برای بهتر جواب دادن به بچه ها.. ولی گاهی بعضی جوابهای ساده آدم میبره به عمق عمیق تری
به جایی که شاید با خوندن خیلی مطالب فلسفی منطقی دیگه اون دریچه اون چراغه اون راه خودش نشون نمیده نمیدونم شاید فقط من اینجوریم... شاید اون کاوشگر درونی من هنوز خیلی کودک مونده که به این کتابها بازخورد میده :) نمیدونم
بله حرفتون گوش کردم و براشون ایمیل کردم نمیدونم حالا به دستشون رسید یا نه خیرش برای شماست :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی