کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

جمعه, ۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۵۲ ب.ظ

رجعت دوازده مهدی

بسم الله الرحمن الرحیم 

کتاب «مباحث رجعت» نوشته «آیت الله محمد سند» ترجمه «علیرضا قاسمی»



کتابی با موضوع رجعت در دو جلد که به بررسی ابعاد مختلف این موضوع اعتقادی مهم می پردازه. 

آیت الله محمد سند، عالم بحرینی و از مراجع معروف شیعیان بحرین هستند که در غالبه دو جلد کتاب به بررسی موضوع رجعت در احادیث و ابعاد مختلف اون پرداختند. 

بخش اول کتاب؛ طرح این موضوع اه که حقیقتی به نام رجعت وجود داره و با ارائه ادله و اسناد فراوان از قرآن، احادیث و ادعیه راه هرگونه شک و شبهه در خصوص وقوع این موضوع رو می بنده. 

در بخش های بعدی؛ به اهداف رجعت، ابعاد مختلف رجعت، ترتیب رجعت ائمه، چرایی و چگونگی وقع رجعت با استفاده از احادیث پرداخته شده و نشانه های رجعت رو ذکر می کنه. 


در مورد کیفیت نگارش کتاب باید گفت که نگارش دلچسب و جذابی نداره، تکرارهای زیاد و تاکید فراوان بر احادیث و آیات برای اثبات موضوع خسته کننده است و شاید بهتر بود این موارد خلاصه میشد. یا به عبارتی این کتاب برای کسی که به دنبال اثبات موضوع هست، جمع آوری خوبی اه اما برای خواننده عمومی که به دنبال کسب اطلاعات و شناخت بیشتر اه خسته کننده است. 





۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۵۲
احسان بدریکوهی