کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۵۳ ب.ظ

امدادهای غیبی در زندگی بشر


بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب «امدادهای غیبی در زندگی بشر» نوشته استاد شهید «مرتضی مطهری»



نکته اولی که در مورد کتاب باید بگم اینه که گول اسم اش رو نخورید. این کتاب از پنج مبحث کاملا مجزا تشکیل شده که تقریبا هیچ ربطی هم به هم دیگه ندارند جز اینکه همه شون سخنرانی هایی هستند که شهید مطهری در مکان های مختلف ایراد کردند. البته این به این معنی نیست که مطالب کتاب مفید نیست ها ولی همه مطالب اش مرتبط با بحث امدادهای غیبی نیست.

این پنج بخش عبارت اند از :

1. خورشید دین هرگز غروب نمی کند

2. امدادهای غیبی در زندگی بشر

3. مدیریت و رهبری در اسلام

4. رشد اسلامی

5. در پیرامون محلل

در هر مورد مطالب جالبی مطرح شده که چون خلاصه و کوتاه هم هست، باعث می شه که تبدیل به یک کتاب خواندنی بشه از نظر من. کل کتاب 100 صفحه است در سایز A5 حدودا. در ادامه این پست در خصوص هر بخش یه چیزی که یادم هست رو می نویسم:

خورشید دین غروب نمی کند

هر پدیده ای که در  جامعه انسانی باقی می مونه یا مستقیما یک نیاز انسان رو بر طرف می کنه و یا اینکه به وسیله اون نیازی از انسان بر طرف میشه. و هر زمان که پدیده دیگری بتونه بهتر این نیاز رو رفع کنه، بشر می ره سراغ اون پدیده جدید. حالا می بینیم که دین یک پدیده ای که از ابتدای تاریخ بشر باهاش بوده پس دین داری و هیچ جایگزینی هم براش نیومده. ...

امدادهای غیبی

مووضوع رو خوب و جالب مطرح می کنه و به نظرم باید همه بخونیم اش. یه نکته ای در مورد اروپا میگه که جالبه: میگه اروپایی ها یه زمانی دین رو چسبیدند و علم رو انکار کردند و در نهایت شد قرون وسطی. الان به علم چسبیدن و دین رو اکار می کنند و باز هم اشتباهه. در اندیشه اسلامی ما، علم و دین دو بال برای انسان هستد که با کمک اون ها پرواز میکنه.

مدیریت و رهبری

رهبر در جامعه اسلامی که همون امام اه و مقام اش بالاتر از رسالت هم هست، علاوه بر هدایت اجتماعی مردم، وظیفه هدایت تکوینی و بیدار کردن مردم رو هم داره تا استعدادهاشون رو به رشد برسونه

رشد اسلامی

به طور خلاصه رشد یعنی درک و لیاقت بهره بردازی از نعمت ها. و آدم رشید آدمی که می دونه از نعمت هاش چگونه استفاده کند.

محلل

نقدی ای است اعتراض گونه در برابر فیلم محلل که با هدف ضربه زدن به اسلام تولید شده بود. این قانون رو توضیح میده و در مورد فواید بودن این قانون بحث می کنه. 


کلا کتاب خوبی اه و خوندنش رو توصیه می کنم. یه نکته ای هم در مورد کتاب خوندن نوشته بود که جالب بود. شهید مطهری معتقد اه آدم باید هر کتاب رو دو بار بخونه تا مطالش رو بفهمه.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۹
احسان بدریکوهی

نظرات (۱)

۲۴ آبان ۹۵ ، ۰۵:۳۴ نسترن سعیدی فرد
سلام
ممنون برای وقتی که گذاشتین، چکیده خوبی بود.
پاسخ:
سلام
خداروشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی