کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۴۹ ب.ظ

امام رضا و زندگی


بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب «امام رضا و زندگی» جمع آوری از «مهدی غلامعلی»



اسم کتاب نشون می ده موضوع اش رو و من هم چون یک خلاصه خوب ازش پیدا کردم دیگه نمی نویسم خودم. همون رو اینجا کپی می کنم که از سایت آستان نیوز برداشتم:

« از آنجا که بهترین الگو برای زندگی اسلامی، پیامبر خدا(ص) و پس از ایشان امامان هستند، در این اثر نیز ضمن معرفی و تبیین سبک زندگی رضوی و همچنین همراهی و سیری در سیره زندگی هشتمین حجت خدا، نسبت به شیوه زندگانی خاندان پیامبر(ص) و اهل ایمان معرفت‌افزایی می‌شود.
برای نگارش این کتاب که در قطع وزیری کوتاه و در سال 1393 به چاپ نخست رسیده است، مجموعه‌ای از احادیث ارزشمند امام رضا(ع) در ارتباط با سیره و سبک زندگی رضوی برای اثبات امامت و جایگاه والای ایشان، از کتاب‌های معتبر و متعددی جمع‌آوری شده است.

با استفاده از همین متن و برای راحتی خوندن هشت بخش مختلف کتاب رو معرفی می کنم:

امام و خانواده

امام و مردم

امام و حاکمان

امام و خوراک و بهداشت

امام و علم و حکمت

امام و معصومان

امام و عبادت

امام و دعا و ذکر

کتاب کوتاهی اه و خوبیش قابل حمل بودن اه. اما خیلی نثر خوبی نداره. داستان وار و مقطع اه. یعنی نویسنده نیومده مطالب رو با استفاده از روایات یکپارچه کنه بلکه هر روایتی رو به صورت یک زیر بخش فقط نوشته. بدون هیچ نظر یا اصلاح اضافه ای. (هم خوب هم بد!)

کتاب متوسطی اه برای خوندن و اگر یه زمانی فرصت داشتید خوبه که بخونیدش و گرنه به نظرم خوندن کتاب های سبک زندگی اسلامی شاید بهتر و منسجم تر باشه.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۴
احسان بدریکوهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی