کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۱۵ ب.ظ

سیری در رساله الطیرها

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب «سیری در رساله الطیرها» نوشته «قدرت الله خیاطیان»



بخش اصلی کتاب خلاصه ای از نوشته های فلسفی شیخ سهروردی و ابو علی سینا است. نمی دونم چرا با اینکه با اکثر حوزه های علم ارتباط خوبی دارم هنوز هیچ کتاب فلسفی دلچسبی نخوندم و فلسفه نتونسته خودش و کاربردش رو بهم ثابت کنه و برام جذابیتی داشته باشه.

این کتاب خودش خلاصه ای از بحث های فلسفی عرفانی در حوزه منطق الطیرها است و من هم خیلی خلاصه خوندم اش. اولش رو خوب خوندم ولی بعد حوصله ام سر رفت و فقط مرور کردم مباحث اش رو و متاسفانه مفید نیافتم باز هم فلسفه رو. ته ته اش یه سری توصیه است که عارف اینجور باشه و اونجور که در علم دین خیلی بهتر و جامع تر اش هست. (و شاید اصلا ربطی به فلسفه نداره!) 

اما برای بحث رساله الطیر می تونم یه کاربرد مفید متصور شم اون هم اینکه در حدود 700 سال پیش که اثری از سینما و تلوزیون نبوده سعی می کردند با بیان داستانهای تمثیلی، جهت گیری درست زندگی رو به مردم نشون بدهند.


اگر به فلسفه علاقه دارید و کمی هم باهاش آشنایی مقدماتی دارید، می تونه کتاب مفیدی باشه، خلاصه و کوتاه مروری بر بحث های فلسفی - عرفانی این دو نفر کرده و بعد هم در مورد انواع منطق الطیرهای نوشته شده و شرح اون ها خلاصه ای ارائه کرده.

+

اگر خواستیدش به خودم بگین چون کتاب قدیمی ای اه و احتمالا تو بازار نباشه.


-------------------------------


پ.ن:  اگر پیشنهادی برای علاقه مند کردن من به فلسفه دارید، استقبال می کنم. حالا که فلسفه نمی آد سمت من، قصد کردم خودم برم سمتش :)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۱
احسان بدریکوهی

نظرات (۱)

۰۱ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۹ نسترن سعیدی فرد
سلام
ممنون از وقتی که گذاشتین
من مباحث عرفانی خیلی دوست دارم شما گفتین درباره عرفان صحبت کرده و خودتونم گفتین اصلا ربطی به فلسفه نداره درسته؟ اگه بیشتر عرفانیه تا فلسفی خوشحال میشم بخونمش
درباره مباحث فلسفی میتونید از خانم علیجانی پور کمک بگیرید :)
پاسخ:
سلام
اومیدید اینجا میدم بهتون بخونیدش :)

آره باهاشون زیاد در این باره صحبت می کنم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی