کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۴ ب.ظ

عارفانه


بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب "عارفانه" مجموعه ی دست نوشته های شهید دکتر مصطفی چمران که توسط برادر کوچکترشون مهدی چمران جمع آوری شده

کتاب شامل دست نوشته های کوتاه کوتاه ایه که از ۱.۵ صفحه تجاوز نمیکنه، راستش جوری که من این کتاب دیدم فقط عارفانه نبود یجایی حتی خسته شدن داشت ، ناله کردن داشت، حرف زدن داشت، دوست داشتن و دل تنگی داشت... (منظورم زمینیه) و این باعث میشد بفهمی این "مرد آسمونی" هم واقعا "آدمی" بوده که به اینجا رسیده

چیزی که تو کل نوشته ها مشهوده تمرین برای بهتر بودن، وصل تر بودن

"خدایا به من نعمت فقر اعطا کن ، مرا در آتش عشق بسوزان و در عالم تنهایی به خود نزدیک کن..." 

"میخواهم از همه چیز بی نیاز باشم، درویش باشم، فقیر باشم و به هیچ چیز احساس احتیاج نکنم...خدایا مرا به این نعمت فقر توانگر کن"

راستش بعد از خوندن این کتاب احساس میکنم اون سوالهایی که تو کتاب "مرد رویاها" با رفتن پروانه و عکس العمل دکتر در اون شرایط برام پیش امده بود قابل هضم تر شده.... نمیدونم شایدم نه...."در جدال با حق باطل :)  "پیشنهاد میکنم شما هم این کتاب بخونید  چرا که لایه های جدیدی از روحیات دکتر چمران براتون شکوفا میشه بقول خودشان:

"خدایا ، این لطافت با آن صلابت چگونه جمع شده است؟ خودم در تعجبم..!"


............................

پ۰ن: انتهای کتاب چندتا از دست خطها و تصاویر دکتر چمران هست که من این دوتا تصویر دوست داشتنی رو برای اینجا انتخاب کردم

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۸
نسترن سعیدی فرد

نظرات (۳)

۱۹ تیر ۹۵ ، ۱۵:۴۲ احسان بدریکوهی
سلام
همون عرفان اسلامی
اتفاقا امروز گذاشتم تو کیف ام که تو راه وقت کردم بخونم ان شاء الله
۱۲ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۰ احسان بدریکوهی
:)
عرفان به معنای عام اش رو دوس ندارم ولی عرفان اسلامی رو دوست دارم. اتفاقا یه کتاب با همین اسم از علامه جعفری تو صف خوندن دارم.

ولی وقتی اسم کتاب میشه عارفانه آدم حس میکنه کنارش یه سری نوشته های عاشقانه هست که من خیلی حوصله خوندن این جور متن ها رو ندارم :))

پاسخ:
سلام
تو حیطه داستانی باشه چی؟؟ (عرفان منظورمه)
یه کتاب دارم به اسم قلعه و قلندر داستان زندگی سهروردیه
سبک این کتاب هم بنظرم خیلی جالبه
البته بگم عرفان در معنای عام هم نیست :)
اسم اون کتاب علامه جعفری چیه؟
۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۰:۳۵ احسان بدریکوهی
سلام
ممنون از معرفی این کتاب! الان که لنگرودم حتما این کتاب رو ازتون می گیرم می برم.
به نظرم اسم خوبی نذاشته چون تصور من این بود که کتاب جالبی نیست (به خاطر اسمش).
پاسخ:
سلام
تقدیم شد :)
چرا اسم "عارفانه" نباید جالب باشه ؟؟؟؟؟ :))
آیا دارید اعتراف میکنید که با عرفان خوب نیستید ؟؟؟ :))


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی