کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۳ ق.ظ

عصایت را به میله های زندان بزن موسی

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب «عصایت را به میله های زندان بزن موسی» زندگی نامه «امام موسی صدر»


عصایت را به میله های زندان بزن


در مورد محتوی کتاب زیاد نمی نویسم چون نمی خوام خرابش کنم فقط اینقدر بگم که هر کی نخونه سرش کلاه رفته تا بناگوش و بلکه بیشتر. به جاش سعی می کنم در مورد حس خودم از خوندن کتاب بگم که ترغیب شید به خوندنش

کتاب به همت خانم فرشته مرادی و آقای حسن هوشمند، به طرز بسیار بسیار خوبی جمع آورری شده و واقعا از این دو نفر متشکرم برای تولید چنین کتاب خوبی. کتاب بسیار خلاصه است اما بسیار کامل. در عین حالی که به داستان پردازی یا آوردن سخرانی های طولانی نپرداخته ولی اصل موضوع رو مطرح می کنه که به خوبی بتونی شخصیت سید موسی صدر رو بشناسی، در برابرش سر تعظیم فرود بیاری و جذب اش بشی مثل من.

من تا قبل خوندن این کتاب، به امام موسی صدر حس منفی ای داشتم و علت اصلی اش این بود که شهید چمران که شخصیت اسطوره ای من هستند، خودش رو در برابر ایشون عین بچه ای جلوی باباش می گرفت. اما بعد خوندن این کتاب واقعا فهمیدم که چمران حق داشت و همه ما باید سرباز چنین شخصیتی باشیم.

کتاب شونزده بخش داره که در هر بخش به یک جنبه از فعالیت های سید پرداخته. از اصالت و تولدشون تا حوزه و درس خواندن و بعد رفتن به لبنان و تلاش هایی که برای شیعه کردن در اون منطقه و مبارزه با اسرائیل:

خاندانی به نام صدر

لبنان

باشگاه بزرگ فرهنگی

گدایی ممنوع

الگویی برای زنان

جبل عامل

چمران

خون بس

مجلس اعلاء

جنوب چراگاه اسرائیل نیست

مبارزه منفی

امل یا هسته مقاومت لبنان

مسیح مسلمان

جنگ های داخلی

فرار مچاهدان

رجعت

روش هایی که سید برای برخورد با موضوعات اجتماعی مختلف داشته به نظرم عینا در جامعه امروز ما قابل بهره برداری اه و این امر باعث جذابیت بیشتر کتاب شد برام.

پیش بینی خودم اینه که به زودی یکبار دیگه این کتاب رو خواهم خوند ان شاء الله. و بعدش خیلی دوست دارم با آدم هایی که این کتاب رو خوندند بشینیم و بببینیم از کجا شروع کنیم برای دنبال کردن مسیر سید موسی.

از خوندن این کتاب فهمیدم که یک کتاب مفصل در مورد سید هست به نام عزت شیعه و به حق ایشون عزت رو به شیعه برگردوند، خصوصا در لبنان. و چه خوب شد که خدا دشمن رو از نادان ها قرار داد تا با دزدین این آدم یاد و خاطره اش رو برای همیشه ثبت کنن تو تاریخ.


این پست رو با مقدمه وصیت نامه شهید چمران به امام موسی صدر تموم می کنم که در این کتاب اومده:

وصیت می کنم به کسی که او را بیش از حد دوست می دارم! به معبود من! به معشوق من! به امام موسی صدر! کسی که او را مظهر علی می دانم! او را وارث حسین می خوانم! کسی که رمز طایفه شیعه، و افتخار آن، و نماینده هزار و چهار صد سال درد، غم، حرمان، مبارزه، سرسختی، حق طلبی و بالأخره شهادت است! آری به امام موسی وصیت می کنم...


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۵
احسان بدریکوهی

نظرات (۲)

۱۶ تیر ۹۵ ، ۱۵:۱۷ نسترن سعیدی فرد
سلام
به طور خلاصه امام موسی صدر دقیقا همون کاری رو کردن که توی کتاب جهاد فهمیدم (دین اسلام دین صلحه ولی دین تسلیم در مقابل ظلم نه..)
ایشون تمام تلاشش رو برای پرورش رشد و آگاهی تمامی قومیت های اطرافشون کردن (بدون  حتی ذره ای تعصب ) و تا آخرین مقاومت ها از جنگ فاصله گرفتن
اما بعد از رفتن همه راها در برابر مظلومیت جنوب لبنان سکوت نکردن
جنگ
آخرین راهی بود که به اجبار انتخاب شد
این چیزی بود که من فهمیدم.
پاسخ:
SUPER EXCELLENT
فقط همین رو میتونستم بگم :)

۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۷:۰۳ نسترن سعیدی فرد
سلام
ممنون برای معرفی و قرض دادن این کتاب عالی
شخصیت امام موسی واقعا جای تحسین داره
و اینکه یه آدم تنها با نیرو اندیشه و محبتی که داشتن تونسته بودن انقدر توی مسائل که هنوز که هنوزه جوامع اسلامی باهاشون درگیره به این زیبایی مانور بدن ستودنیه
چقدر جاشون خالیه
چقدر جای اندیششون خالیه
چقدر دوست دارم از خودم شروع کنم برای ادامه مسیرشون...
_________________
پ.ن: با خوندن این کتاب، مفهوم عملی کتاب "جهاد" مطهری چققققدر قشنگ تر میشه درک کرد 
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
در مورد پ.ن. اگر می تونید بیشتر توضیح بدید، برام جالب شد چون به ارتباط این دو کتاب فکر نکرده بودم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی