کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی

کتابایی که خوندیم رو اینجا مختصر می کنیم و در موردش حرف می زنیم

کتابدونی
ما ها نه نویسنده ایم و نه منتقد ادبی ولی به چیزهایی که می خونیم فکر می کنیم و در موردش حرف می زنیم. لذا نوشته های این وبلاگ لزوما درست نیست اما نتیجه فکرهای ماست. برداشت از مطالب آزاد اما با مسئولیت شرعی و حقوقی خواننده مطالب (نه نویسنده) است.
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ب.ظ

انسان دویست و پنجاه ساله

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب «انسان دویست و پنجاه ساله» نوشته «سیدعلی خامنه ای»



کتاب خوبی اه و در چند جمله کوتاه میشه گفت: مروری کوتاه بر زندگی تمام ائمه و بررسی شرایط اجتماعی آن ها

تو کتاب یک نگرش جدید مطرح میشه تحت این عنوان که تمام ائمه از حضرت علی (ع) تا حضرت حجت همه یک حقیقت واحد اند و در یک مسیر معین حرکت می کنند به طوریکه اگر مثلا جای امام حسین و امام هادی رو عوض کنیم هر کدام دقیقا همان کاری را میکردند که طرف مقابل انجام داد. انسان 250 ساله ناظر به 250 سال حضور ائمه از بعد از وفات رسول خدا تا غیبت صغری است.

کتاب مجموعه سخنرانی های آقای خامنه ای اه اما بسیار خوب ویرایش شده و احساس خستگی به خواننده نمی دهد. در بخش آخر هم یک نگاه زیبا به بحث «فرج» مطرح می کنه با این مضمون:

انتظار فرج و منتظر بودن در یک مومن یک نگاه و یک سبک زندگی اه. به این معنا که هیچ وقت در زندگی بن بست وجود نداره. وقتی ما منتظر هستیم و انتظار فرج داریم در مراتب کمتر این فرج ما رو از بن بست های زندگی بیرون می بره و در مرتبه اعلی فرج نهایی گره از تمام مشکلات باز خواهد کرد.

در مجموع خواندن کتاب رو توصیه می کنم.


پ.ن. : کمی خسته بودم برای همینم خیلی کوتاه نوشتم

نظرات (۲)

۲۹ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۰۸ الهه بدریکوهی
چند روزیه که این کتاب منو مشغول کرده حالا که تموم شد فقط می تونم خدارو شکر کنم که از ابتدا شیعه بودیم و محبت اهل بیت توی دلامون بود . خدا می دونه که اگه تو شرایط دیگه ای بودیم اصلا هیچ وقت با توجیهات مشابهی که تو امثال این کتابا علمامون برامون نقل می کنن واقعا قانع می شدیم و دست از دین مون بر می داشتیم و رو به اینور می کردیم یا نه که البته احتمال من همون نه است . اینکه مدام بخواهی توجیهاتی رو قبول کنی که برای اتفاق رخ داده داره بیان میشه که مسلما اگه هر کی غیر از ائمه اونا رو انجام می دادن ما می گفتیم نه شاید یه برداشت دیگه ای هم بشه ازش کرد . .... خدایا شکرت هرچند نمی دونم تو عالم ذر آخرش ما کدوم وری بودیم (:
پاسخ:
موافقم که اگر نقطه شروع مون شیعه نبود معلوم نبود الان چی بودیم اما اگر حق گرا بودیم ، هرچی بودیم خوب بودیم.
خدا رو شکر به خاطر نعمت محب اهل بیت بودن :)
۱۶ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۱ الهه بدریکوهی
ممنون از جلوه ی جذابی که از این کتاب دادی

پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی